April 11, 2011

Saya Kembali Gembira dengan McDonald's Malaysia

Sambungan entry Saya Bengang/Tak Puas Hati dengan McDonalds. Dipendekkan cerita, saya buat aduan kepada Customer Service McDonalds dan beberapa hari lepastu, Manager McDonalds Jalan Gombak telefon, minta maaf. As a token of appreaciation, mereka juga kasi :
4 Set Breakfast pilihan kami/Home delivery
Big Breakfast satu kemestian
Jom Makan..

So, Saya Kembali Gembira dengan McDonald's Malaysia . Tahniah kerana ambil respons positif . Lepasni katanya kalau lambat,suruh saya call dia direct, siap kasi no. handset dia. Haa,camnilah baru mesra pelanggan. Ambil feedback pelanggan dan improve on it. Hopefully, lepasni okla ya. Kalau tak, umm, better saya order Domino or Pizza Hut je.

P/s : Kadang-kadang, kita perlu complaint supaya hak kita didengari. Customer is always rite, kan? So, gunakanlah kuasa pengguna sebaik-baiknya.

46 comments:

  1. wah rezeki tp mmg ptt komplain kalo servis tk ok....


    **adiah keychain mlk dh smp..tq

    ReplyDelete
  2. agak-agak ada tak orang yang menyalahgunakan peluang macam ni (meaning menipu service tak bagus) untuk nak dapat free food sentiasa?

    terfikir sejenak tadi, sebab dalam dunia ni ada berbagai ragam kan..:P

    ReplyDelete
  3. tak pernah lagi bekpes kat mekdi

    hokhok

    ReplyDelete
  4. wahhh betul ker bro dia kasi token macam tue?? baguih laaaa dia amik respon tross ekk

    ReplyDelete
  5. sdpnya bfast mcd. teringin tp xsanggup nk gi 40km utk beli bfast mcd. huhu

    ReplyDelete
  6. dapat free ke 4 set tu? wah bagus la

    ReplyDelete
  7. betul tu bro..bagus tindakan tuh..kalau iva pon sakit hati kalau duduk kaunter tak reti senyum.tahu dia penat tapikan dah duduk front tu kenalah positif sentiasa....wah ade hikmah nampaknya...dapat big breakfast..hehehehe

    ReplyDelete
  8. nak macam mcd lah untuk lunch hari ni....teringin pula tengok...hehehe



    New Entry: LIST OF KOREAN/JAPAN DRAMA/MOVIE

    ReplyDelete
  9. pengguna ada hak sendiri tp haruslah di gunakan dengan sebaiknya..

    btw..
    lapar laa nmpk mcd nie.. tetiba teringin nak mkn pula daa.. :)

    ReplyDelete
  10. woah bestnyerr, nak komplen lah kalau ade pape nanty hehe boleh dpt makanan free yaww :))

    ReplyDelete
  11. Baguslah kalau macam tu response yang baik oleh MCD

    ReplyDelete
  12. kalau mengalami masalah dgn mana2 fast food..kita kena terus buat report.. most of manager fast food ni dorang mmg dah dapat quota untuk bagi token pada customer yang menjadi mangsa kelewatan service mereka :)

    ReplyDelete
  13. me pun pernah kena bab2 servis lambat bila beli via delivery, tp me tak komplen, owh..sungguh rugi..lps ni rajin la me komplen nampaknya hehhe

    ReplyDelete
  14. @ mama tisya :yup..rezeki..haah,ini bukan kali pertama benda ni jadi..dah lebih tiga kali..tuh yg komplen tu...

    oh,dah dpt keychain?lega rasanya...

    ReplyDelete
  15. @Kancilbiru :dimana ada opportunity,mesti ada orang camtu..namun rasanya, mcd dah masak ngan keletah pelangganni,..diorang boleh bezakan yang genuine or yang berpura2...

    ReplyDelete
  16. @Ery Farieha:serius?ajakla cik abang makan sana..boleh tahan juga set bfastnya

    ReplyDelete
  17. @far_east:yup..memang bagus..takdela respons terus..2 kali email customer service tak berbalas mulanya..saya letakkan di fb barula mereka kasi email yg betui2 punya n bukan just form isi online..pastu 2 kali email dingdong baru settle...

    ReplyDelete
  18. @Miza Yusof :bolehla blanje eyriqazz kalau dtg kl nanti

    ReplyDelete
  19. whoaaa.... yang penting kenyang perut senang hati..... lepas nie aku nak try bekfes kat KFC lak

    ReplyDelete
  20. wah rezeki lain kali nk komplen jugak hihihi

    ReplyDelete
  21. kekadang memang perlu complaint ni bro kalau buat kerja tak betul..

    ReplyDelete
  22. bagus!tp kan bro, masih ramai lagi tak sedar tentang hang pengguna kat malaysia ni...kerajaan memang perlu do something untuk meningkatkan lagi tahap kesedaran hak pengguna! btw, saya akan gunakan kes bro ni dalam presentation sye nnt...im study about customer satisfaction, quality.. :)

    ReplyDelete
  23. @Dawa :uissh,jauhnya..awak dok di kampung ke?

    ReplyDelete
  24. @Nur Hawa Mohd Zin :yup,dapat free..mula2 dapat 3,pastu saya kata anak saya pun nak juga..without hesitation,diorang hantar..siap 2 orang lagi mai hantar...

    ReplyDelete
  25. @Dinda Iva :ehh2,ni bukan kes senyum..ini kes 2 jam home delivery baru sampai..ala,bak2 senyumni takble paksa kan?hik3...

    ReplyDelete
  26. @oranglidi :so,terjah tak mcd lunch tadi?

    ReplyDelete
  27. @MiSzy DiaN:setuju..gunakanlah ia ke arah kebaikan dan untuk ke arah yang lebih positif untuk both party...

    ReplyDelete
  28. @shzyswl :yup...kalau utk kebaikan, apa salahnya kan?

    ReplyDelete
  29. @Sharinginfoz :yup..itupun selepas a few alternatif baru dpt kat the right person...

    ReplyDelete
  30. @Aku Ibu Muda:thanks for the info..baru tau pasal ni..umm..no wonderla Domino mmg publishkan pasal ni...lewat 1 minit pun dpt 1 pizza free for next order...love it...

    ReplyDelete
  31. @Mama Zharfan :complen jgn tak complaint..gunakanlah hak kita sebagai pengguna..bersatu kita teguh...

    ReplyDelete
  32. @hazman aka species1980:wife aku pernah try bfast kfc..sedap juga....tapi takde home delivery..dush,dushh

    ReplyDelete
  33. @ puanbee :saya dah banyak dpt rebat/freebies bila complaint bertempat ni...streamyx,celcom,astro,dan pelbagai lagi...

    ReplyDelete
  34. @Myvitrd :yup..itu hak kita sebagai pengguna..lagipun utk ke arah yang lebih baik kan?

    ReplyDelete
  35. @Sumijelly:sengaja tak ajak..orang pregnant ni nafsu makannya lebih..hik3..

    ReplyDelete
  36. @Nurul syuhada :emailkan complaint mcd ke

    mcdfans@mymcd.com.my

    ReplyDelete
  37. @hakimfaridzul:yup...sebenarnya memang banyak company menyalahgunakan hak pengguna ni..byk hak pengguna kita tidak amalkan dan lakukan(diri sendiri)...i.e. on complaint dan mendapatkan balik tuntutan ...

    ReplyDelete
  38. yaa. customer is always rite.. :)

    ReplyDelete
  39. owh ader dingdong jugak laa ekk..tapi bila dia amik respon mesty tross sejuk ati kan...nak2 dia bagi token plak..

    ReplyDelete
  40. marah2 aritu berbaloi baloi dah nih...tp betul, kita kena tegakkan hak pengguna..benci tu ngan kedai yg nak menjual, tapi muka masam mcm cuka, siap marah2 kita lak tu..

    ReplyDelete
  41. amarika untung lagi yeaaa

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails