Sambungan entry Saya Bengang/Tak Puas Hati dengan McDonalds. Dipendekkan cerita, saya buat aduan kepada Customer Service McDonalds dan beberapa hari lepastu, Manager McDonalds Jalan Gombak telefon, minta maaf. As a token of appreaciation, mereka juga kasi :
4 Set Breakfast pilihan kami/Home delivery
Big Breakfast satu kemestian
Jom Makan..
So, Saya Kembali Gembira dengan McDonald's Malaysia . Tahniah kerana ambil respons positif . Lepasni katanya kalau lambat,suruh saya call dia direct, siap kasi no. handset dia. Haa,camnilah baru mesra pelanggan. Ambil feedback pelanggan dan improve on it. Hopefully, lepasni okla ya. Kalau tak, umm, better saya order Domino or Pizza Hut je.
P/s : Kadang-kadang, kita perlu complaint supaya hak kita didengari. Customer is always rite, kan? So, gunakanlah kuasa pengguna sebaik-baiknya.
wah rezeki tp mmg ptt komplain kalo servis tk ok....
ReplyDelete**adiah keychain mlk dh smp..tq
agak-agak ada tak orang yang menyalahgunakan peluang macam ni (meaning menipu service tak bagus) untuk nak dapat free food sentiasa?
ReplyDeleteterfikir sejenak tadi, sebab dalam dunia ni ada berbagai ragam kan..:P
tak pernah lagi bekpes kat mekdi
ReplyDeletehokhok
wahhh betul ker bro dia kasi token macam tue?? baguih laaaa dia amik respon tross ekk
ReplyDeletemiza pun suka mcd :)
ReplyDeletesdpnya bfast mcd. teringin tp xsanggup nk gi 40km utk beli bfast mcd. huhu
ReplyDeletedapat free ke 4 set tu? wah bagus la
ReplyDeletebetul tu bro..bagus tindakan tuh..kalau iva pon sakit hati kalau duduk kaunter tak reti senyum.tahu dia penat tapikan dah duduk front tu kenalah positif sentiasa....wah ade hikmah nampaknya...dapat big breakfast..hehehehe
ReplyDeletenak macam mcd lah untuk lunch hari ni....teringin pula tengok...hehehe
ReplyDeleteNew Entry: LIST OF KOREAN/JAPAN DRAMA/MOVIE
pengguna ada hak sendiri tp haruslah di gunakan dengan sebaiknya..
ReplyDeletebtw..
lapar laa nmpk mcd nie.. tetiba teringin nak mkn pula daa.. :)
woah bestnyerr, nak komplen lah kalau ade pape nanty hehe boleh dpt makanan free yaww :))
ReplyDeleteBaguslah kalau macam tu response yang baik oleh MCD
ReplyDeletekalau mengalami masalah dgn mana2 fast food..kita kena terus buat report.. most of manager fast food ni dorang mmg dah dapat quota untuk bagi token pada customer yang menjadi mangsa kelewatan service mereka :)
ReplyDeleteme pun pernah kena bab2 servis lambat bila beli via delivery, tp me tak komplen, owh..sungguh rugi..lps ni rajin la me komplen nampaknya hehhe
ReplyDelete@ mama tisya :yup..rezeki..haah,ini bukan kali pertama benda ni jadi..dah lebih tiga kali..tuh yg komplen tu...
ReplyDeleteoh,dah dpt keychain?lega rasanya...
@Kancilbiru :dimana ada opportunity,mesti ada orang camtu..namun rasanya, mcd dah masak ngan keletah pelangganni,..diorang boleh bezakan yang genuine or yang berpura2...
ReplyDelete@Ery Farieha:serius?ajakla cik abang makan sana..boleh tahan juga set bfastnya
ReplyDelete@far_east:yup..memang bagus..takdela respons terus..2 kali email customer service tak berbalas mulanya..saya letakkan di fb barula mereka kasi email yg betui2 punya n bukan just form isi online..pastu 2 kali email dingdong baru settle...
ReplyDelete@Miza Yusof :bolehla blanje eyriqazz kalau dtg kl nanti
ReplyDeletewhoaaa.... yang penting kenyang perut senang hati..... lepas nie aku nak try bekfes kat KFC lak
ReplyDeletewah rezeki lain kali nk komplen jugak hihihi
ReplyDeletekekadang memang perlu complaint ni bro kalau buat kerja tak betul..
ReplyDeletemakan tak ajak!!!!!!!!!!!!
ReplyDeleteSumijelly.com
nak email complain kat maner?
ReplyDeletebagus!tp kan bro, masih ramai lagi tak sedar tentang hang pengguna kat malaysia ni...kerajaan memang perlu do something untuk meningkatkan lagi tahap kesedaran hak pengguna! btw, saya akan gunakan kes bro ni dalam presentation sye nnt...im study about customer satisfaction, quality.. :)
ReplyDelete@Dawa :uissh,jauhnya..awak dok di kampung ke?
ReplyDelete@Nur Hawa Mohd Zin :yup,dapat free..mula2 dapat 3,pastu saya kata anak saya pun nak juga..without hesitation,diorang hantar..siap 2 orang lagi mai hantar...
ReplyDelete@Dinda Iva :ehh2,ni bukan kes senyum..ini kes 2 jam home delivery baru sampai..ala,bak2 senyumni takble paksa kan?hik3...
ReplyDelete@oranglidi :so,terjah tak mcd lunch tadi?
ReplyDelete@MiSzy DiaN:setuju..gunakanlah ia ke arah kebaikan dan untuk ke arah yang lebih positif untuk both party...
ReplyDelete@shzyswl :yup...kalau utk kebaikan, apa salahnya kan?
ReplyDelete@Sharinginfoz :yup..itupun selepas a few alternatif baru dpt kat the right person...
ReplyDelete@Aku Ibu Muda:thanks for the info..baru tau pasal ni..umm..no wonderla Domino mmg publishkan pasal ni...lewat 1 minit pun dpt 1 pizza free for next order...love it...
ReplyDelete@Mama Zharfan :complen jgn tak complaint..gunakanlah hak kita sebagai pengguna..bersatu kita teguh...
ReplyDelete@hazman aka species1980:wife aku pernah try bfast kfc..sedap juga....tapi takde home delivery..dush,dushh
ReplyDelete@ puanbee :saya dah banyak dpt rebat/freebies bila complaint bertempat ni...streamyx,celcom,astro,dan pelbagai lagi...
ReplyDelete@Myvitrd :yup..itu hak kita sebagai pengguna..lagipun utk ke arah yang lebih baik kan?
ReplyDelete@Sumijelly:sengaja tak ajak..orang pregnant ni nafsu makannya lebih..hik3..
ReplyDelete@Nurul syuhada :emailkan complaint mcd ke
ReplyDeletemcdfans@mymcd.com.my
@hakimfaridzul:yup...sebenarnya memang banyak company menyalahgunakan hak pengguna ni..byk hak pengguna kita tidak amalkan dan lakukan(diri sendiri)...i.e. on complaint dan mendapatkan balik tuntutan ...
ReplyDeleteyaa. customer is always rite.. :)
ReplyDelete@Marya Hana . :kan,kan?
ReplyDeleteyep bro.. :) setuju sangat..
ReplyDeleteowh ader dingdong jugak laa ekk..tapi bila dia amik respon mesty tross sejuk ati kan...nak2 dia bagi token plak..
ReplyDeletemarah2 aritu berbaloi baloi dah nih...tp betul, kita kena tegakkan hak pengguna..benci tu ngan kedai yg nak menjual, tapi muka masam mcm cuka, siap marah2 kita lak tu..
ReplyDeleteamarika untung lagi yeaaa
ReplyDelete