May 29, 2011

Aduan Pengguna Giant Malaysia dan Fresh & White

Baruje pulang dari The Mines. Sempatlah singgah dan shopping skit barang dapur di Giant, The Mines. Umm, wifey agak frustrated. Inilah aduan saya buat Giant Malaysia dan Fresh & White. Entry ini akan turut di CC kan kepada Giant Malaysia dan Fresh & White :


1) Yang dijanjikan, beli 2 paket Ubat Gigi Fresh & White percuma Satu Pinggan Corak Roselle Flora 9" (wifey memang berkenan ngan warna pink tu) :


Yang dapat : Mangkuk Besar, Lain yang dikata,lain yang diberi...
Funnier Part : Pinggan Berjenama Darlie yang diberi (Ini sudah Consider Promote Competitor, Agak-agak Fresh & White Marah tak? )
Promosi di Berita Harian, hari ini : Promosi Giant Hari Ini Sahaja,29 Mei 2011
2) Janjikan Beli Dynamo Percuma Downy Pelembut Fabrik Sunrise Fresh Pek Isian Semula 400ml bernilai RM3.99

Di kaunter Dynamo, takde mention anything. So, we thought memang dah Ok. Dah bayar pun, takde pape...Masa redeem, sorry, dah abis barangan percuma itu. Umm , mengelirukan. Siap promosikan di Berita Harian, tapi inikah yang jadi?

IIt's not about money , tapi aduan ini ditulis atas dasar hak seorang pengguna. Tak elokla mengelirukan pengguna sebegini. Janji mestilah dikota. I'm thinking nak buat aduan ini juga kepada National Consumer Complaint Centre tu. One reason promosi tidak seperti dijanjikan. Ianya mengelirukan ...

P/s : Semaklah barang selepas membeli. banyak kes terjadi , saya kadang2 kurang ambil peduli, mujurla ada Isteri yang agak teliti...

UPDATED

@Terima panggilan dari wakil Fresh&White pada 30/5/2011. Katanya diorang akan gantikan balik dengan Pinggan seperti yang dijanjikan. Akan telefon kembali utk urusan penghantaran.

23 comments:

  1. yup!... kadang2 malas nak semak. Dan memang tak berapa suka pun bila depa buat sale... tiba2 dah abih stok pulak... ntah apa2 jer...

    sepatutnya deme kenalah berhemah, dah suruh kita berbaris bagai lagi masa bayar, tiba2 deme pulak tak berapa nak berhemah...

    ReplyDelete
  2. So far saya mmg beli belah groceries kat giant,xpenah kena mcm ni lagi

    bgs complain ni,utk improvement

    btl2,mmg kena cek..kena ambil peduli..saya dulu pon xambil kesah

    ReplyDelete
  3. Aku pon slalu kene macam ni..aku tak taulah kenapa..bila time aku memang aku selalu kene macam ni..tapi kalau aku..aku memang pantang kalau ditipu..kita bayar benda tu..dah tentu kita nak sesuatu yang terbaik..aku selalu kene ngan Maxis, Celcom dan beberapa buah kedai lagi especially Carrefour..

    ReplyDelete
  4. kadang2 hanya strategi..target pembeli..tapi janji yang dikota hanya mengaburi... tak patut kan..mmg setuju kalau buat aduan pengguna.. kita ada hak..betul tak?

    ReplyDelete
  5. aku pernah kene dulu kat tesco. harga display lain, harga bayar lain... terus aku pulang balik.. diorg nie malas nak buat inventory lah

    ReplyDelete
  6. btol..setuju sgt..byk kes, kdg2 brg abes la..alasan plg takleh trima..prmote bukan ke main lg..CC aje bro ke complaint cntre tu..

    ReplyDelete
  7. tapi memang biasa macam tu..kekadang gream jugak dibuatnya..

    ReplyDelete
  8. baguslah kalau buat aduan macam ni, saya jarang ke Giant, selalu beli kat pasaraya biasa je, harga lebih murah berbanding Giant walaupun takat 10 sen @ 20 sen.

    ReplyDelete
  9. 1st time kena dengan The Body Shop, masa tu saya tak teliti, kawan yang trtengok resit, then kira punya kira, saya rugi RM20 lbh, lepas tu kena dengan pasaraya Tesco. Lepas kedua-dua kejadian tersebut, saya jadi lebih alert dan teliti dengan apa yang saya beli dan apa yang tertulis di resit... Harap semua ambil iktibar...

    ReplyDelete
  10. ske shopping kt tesco

    ReplyDelete
  11. better complain kat mana2 saluran agar giant amik perhatian...i memang hangin bab2 kena tipu gitu..

    ReplyDelete
  12. kita pn slalu teliti tk kira bli kt mn2..sure check blk rege time die punch ngan kt display..bkn berkira tp kalo smua org tk kisah jwbnye byk la depa untung..so kita sebagai pengguna ada hak...

    ReplyDelete
  13. Memang tak patut bro.. jenama lain tu tulis dekat pinggan tu.. tak pasal2 darlie dapat nama.. lembu punya susu.. Sapi dapat nama..

    ReplyDelete
  14. sibbek dpt beli gak dynamo tu... akak 2 kali kena nak beli dynamo kat giant ni.. pegi2 tgk rak dynamo dah kosong! 2 kali camtu pas tu kalu ada iklan giant lam sotkabar lg dah wat dunno dah

    maybe hadiah pinggan tu dah abes stok dia tukar ngan yg mana ada.. tp patutnya Cust Serv bgtao ler supaya org tak rasa tertipu kann

    ReplyDelete
  15. memang hak pengguna kita kena gunakan, kalau tak ada benda lain nak bagi bagi promosi dyanamo bagilah benda lain yang fresh and white tu memang kelakar betul. bagus bro, exercise our right!!!

    ReplyDelete
  16. ehh..mmg sgt chanteq la mangkuk ituuu...

    ** bro, coffee tuh tak sampai lagi..arini kot sampai kat opis.tapi me tak g opis arini..anak demam..da dapat..i'll inform u later..dont worry!

    ReplyDelete
  17. saya baru je terkena sabtu lepas kat giant bangi...kat rak tulis satu comforter harga nyer RM159 so ambik dua...biler sampai kat kaunter biler scan barcode jd RM559...x jd beli terus balik je...

    ReplyDelete
  18. bgsla buat complaint..sbb dah terang2 iklan kat b.harian lagik tuu..

    p/s: harga pon kena check time bayar..sbb penah jd durang tersalah key in harga..

    ReplyDelete
  19. wah..ada FREE softlan downy la...

    aku beli kat TESCO RM17.99 tp x der FREE apa2..hik3...

    beza RM1 jer... ishk..tau beli kat giant..

    tp patut kalu dh habis stock yg free tu, kene bg benda lain sebagai ganti kan?? x aci la mcm tu....

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  20. setuju! bukan sbb $$$ tp hak sebagai pengguna..mmg geram kalo jadi mcm ni kan!

    ReplyDelete
  21. sy selalu gak kena tipu ngn giant...harga display lain, kena bayar lain....selau hangin dgn giant ni...

    ReplyDelete
  22. yess...sokong GTO ...

    hak p.guna mesti dibela.jadilah wakil kami...hehe... :p

    pernah juge terjadi mcm ni tp buat diam jer sbb tak kose...huk2

    ReplyDelete
  23. memang aku x suka membeli belah di giant, dijanjikan promosi hingga 3 hari, tapi hari pertama lagi susah nk jumpa stok. bila tanya kata stok dh habis. x payah lah buat promosi sampai 3 hari kalau stok dh x ada. Giant ni sengaja nak tarik pelanggan, tau2 je la sebab harga kt cfour lagi murah dari giant. Satu lagi perkerja2 giant ni memang x berhemah langsung. Nak suruh alihkan kereta boleh pulak diorg menipu masa pengumuman yang mengatakan cermin kereta saya pecah. memang bodoh la org yg membuat pengumuman, apa salahnya jika diorg berhemah sikit, ckp baik2 sikit. amik barang satu bakul, time nk membuat pembayaran x jadi, terpaksa memulangkan balik barang2 disebabkan risau mengenai keadaan kereta saya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails