July 29, 2011

Candlelight Dinner at Ferdinand’s Fine Dining Italian Restaurant

Honeymooner's Package yang saya menangi termasuk dengan  Candlelight Dinner at Ferdinand’s Fine Dining Italian Restaurant sepanjang 2 malam berada di sana. Sebut pasal Candlelight dinner, memang teruja, teringat detik Romantic Dinner di Haven Restaurant,Ampang Look Out Point tahun lepas. My wife really love it.


On the way menuju ke sana. Cantik giler The Magellan Sutera Resort ni

Sampai je di sana,ada sedikit miscommunication. Staff hotel tidak informkan ke Ferdinand's Restaurant akan booking kami malam itu. Lepas calling2,dapatla tempat kami.

First Impression, Wow,cantiknya view. Mengadap swimming Pool lagi.
Starter. Roti n makanan masam-masam. Umm, really tak kena dengan taste kami. Ok2..tunggu apa yang bakal dihidangkan next.
Mushroom Soup. Honestly said, the worst mushroom soup i ever taste
Skeptical, restoran ekslusif, kenapa tak ramai orang?

Later on main course, can choose either Fish .......... or Beef Steak. Lepas nego2 saya tukarkan dengan Chicken Fillet. My Chicken fillet really-really tak sedap, beef steak untuk Isteri, just ok.Bolehla makan. Bila manager dia datang, tanya feedback, i told him : honestly, this is our worst Candlelight dinner ever. Really ruined our Honeymooner Package. Reason being :

1) Kami tidak diberikan banyak pilihan untuk menu untuk dipilih. Yes, Italian Restaurant, i can eat Pizza, spageti etc..tapi tiada menu itu.
2) All makanan rasa masam-masam dan kurang sesuai dengan taste kami. At least for honeymooner's package, give us a choice to choose a restaurant yang berada di Sutera Harbour Resort.

To cut the story short, lepas Candlelight dinner tu, kami ambil teksi dan pergi makan Seafood di belakang Pasar Filipina. Sometimes, makanan di lorong belakang taste better than restaurant ekslusif di Hotel bertaraf 4 bintang.

Balik Hotel, kami informkan manager hotel pasal our experience dan mohon the next day dinner di tempat lain. Miscommunication again, manager berjaya booking restoran lain tapi pukul 9 malam lebih baru telefon handset saya dan timetu saya tengah nak dinner di bandar KK. He apologize dan tukarkan ngan lunch buffet utk keesokan harinya but kami tak sempat juga lunch di sana coz masa nak kejar flight/beli cenderamata untuk dibawa pulang.

Overall, Candlelight Dinner at Ferdinand’s Fine Dining Italian Restaurant =the worst Candlelight dinner yang pernah saya pergi. Moral of the story, tak semua pakej yang ditawarkan suite our taste/need. Taraf Restoran tidak semestinya menjanjikan makanan yang enak dan sesuai dengan citarasa kita.

10 comments:

  1. gaya kecewa je bro.. sebab tu kekadang cantik diluar tak semestikanya sedap didalam..

    ReplyDelete
  2. setuju...tang indah khabar dr rupe tu yg rasa cm sakit jiwa

    ReplyDelete
  3. baca cerita ni dapat rasakan betapa frustnya bro..

    ReplyDelete
  4. hurmmm... memang spoil mood kan....yeah kedai makan biasa always better taste dari fine dining yang hanya lebihkan food presentation....

    ReplyDelete
  5. kadang2 mimpi dan angan2 tak seindah realiti..
    tp nasib baek sume free kan?kan? :D

    ReplyDelete
  6. alamak xsyok la.. mule2 bca tajok tu dlm pale da ingt mzt diorg ni bsronok kt sna..

    tp hampes upanya.. seb bek wife mr eyriqazz oke n xmajok2..

    huhuhu

    ReplyDelete
  7. tersangatlah terasa frust nye...

    ReplyDelete
  8. frust jugak mcm ni kan.hrp lepas ni tak terjadi kat orang lain pulak. berapa byk miscommunication daa.

    ReplyDelete
  9. dushhh..tu la, sapa suh layan blogger fofular tak best..kan dah fofular dgn bad impression...huhu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails