January 11, 2012

Ezani MasterChef Malaysia | Saya Memang Tamak

Tidak ku sangka, Ezani Juara MasterChef Malaysia , wajah jelita,gaya santai ,Cool dan nampak tenang saja, RM100 ribu sudah menjadi miliknya, Klinik Gigi Income berpuluh ribu sebulan rasanya, namun, tamak orangnya?
Ehh, ini yang terpacul dari mulutnya Sendiri :
Haah, saya memang tamak kata Ezani

Oh, tamak dalam memilih kerjaya pilihan rupanya. Hihihi, apa salahnya kan, kalau memilih kedua-duanya yang mampu membantu dan meninggikan taraf hidup di masa hadapan. Kagum dengan semangat gigih dan bakat yang dimilikinya. Tamak bertempat, apa salahnya kan?

Samalah juga kita, di zaman inflasi yang semakin mencabar ini, apa salahnya jika kita cuba keluar dari kepompong dan mencari pendapatan sampingan buat keluarga demi masa depan? Alhamdulillah, i already found a few part time/side income, dan Alhamdulillah, tahun lepas 5 angka berjaya diperolehi setahun dengan side income ini. Semoga tahun ini berjaya mendapatkan 6 angka pula. Doa-doakan ya?

P/s : Bak Kata Suami Pilihan, Orang Tamak Selalu Untung... Eyriqazz tambah skit. Yup, kalau kena dengan tempat dan Caranya...Apa pula kata anda?

5 comments:

  1. hahaha... tamah untuk diri sendiri takper... ada untung nya..

    jgn tamak tak bertempat sudah...

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  2. #Sumijelly : Hik3,betoi,betoi,betoi..

    P/s : Tamak nak borong ikan siakap ok tak?

    ReplyDelete
  3. Tamak? Cam tak sesuai je ayat tu. Maybe multitasking lebih sesuai. Bangga juga dengan Ezani....Dr gigi yang pandai memasak...

    ReplyDelete
  4. #Ummi Dania Yasmine :rasanya mungkin dia tersasul.yerla, gabra ditanya media.apapun,memang kagum dengan bakatnya.

    ReplyDelete
  5. hihihi..saya pon nak 'tamak' jugakla..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails