January 28, 2012

Laksa Terengganu Kegemaran Saya

Kalau balik kampung, Laksa Terengganu memang saya cari. Hati seorang ibu, tahu anaknya pulang ke kampung dan mahu makan laksa ini. Sanggup pagi-pagi ibuku ke Pasar Marang dan belikan :



Laksa Terengganu (Laksa Kuah Merah) .Serius sedap dan menjadi kegemaranku
Kuahnya Ala-Ala kuah kari menjadikan ianya suatu kelainan dan keenakan

P/s : Terimakasih Mak. Si ibu sanggup buat apa saja untuk anak-anaknya, tapi anak-anaknya mampukah buat seperti yang ibu lakukan? Tepuk dada, tanya diri....

11 comments:

  1. Laksa kuah merah sy panggil. Tp suka kuah puteh dan laksam jugok ;)

    ReplyDelete
  2. laksa pinang ngan laksa tganu lain ehh?

    ReplyDelete
  3. blm pernah cuba. teringin nak rasa. masa pi terengganu bln lepas tak ingat pulak nak cari laksa ni.

    ReplyDelete
  4. laksa terengganu memang kuah merah ke? knape mak sy selalu buat kaler putih eheee

    ReplyDelete
  5. aah..sy pn org trganu jgk..tp laksa trganu kuah warna putih tu kan..laksa kt gmbr ni sy pgl laksa kuah masak..hehe...

    ReplyDelete
  6. Zuk:kuah merah tu nama jela..

    nyam2...sedapnya..
    ejas sikit...

    ReplyDelete
  7. Simplenya laksa terengganu? ["o]
    Tak sama macam laksam yer?

    ReplyDelete
  8. dah lama tak rasa laksa terengganu.. kalau laksam tu biasalah... rindu.....nak balik Besut

    ReplyDelete
  9. Uiiih! Marang tu ... memang best laksa kat sana,...

    ReplyDelete
  10. tak pernah lagi makan laksa ganu... cam best je tu!

    sayangnya mak pada kita! tak terbalas jasanya sampai bila2...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Hidupkan Untuk Memberi