March 21, 2012

Kenapa Kami Bertukar Kepada Anmum Essential?



Kenapa Kami Bertukar Kepada Anmum Essential?

Ya, kini kami telahpun tukarkan susu tepung Alisya kepada Anmum Essential. Alhamdulillah, nampak perkembangan positif dan Alisya pun nampak menggemari susu ini dan bagaikan tidak perasan kami sudah tukarkan susunya.

Kenapa Kami bertukar? Pengalaman mengajar eyriqazz supaya lebih peka dan prihatin tentang pemakanan anak-anak. To tell the truth, antara sebab utama adalah Arwah bapa eyriqazz meninggal dunia atas komplikasi  penyakit kencing manis, iaitu penyakit akibat terlebih gula di dalam badan. 

So, Better Late than Never. Apabila, eyriqazz tahu saja, Anmum Essential the only Susu Tepung Membesar Anak-anak yang tiada gula tambahan, hati ini meronta-ronta untuk bertukar ke arah yang lebih positif dari :

Susu Alisya sebelum ini
"Semak Kandungan Gula untuk Susu Anak Anda. Semak di label "Karbohidrat untuk setiap hidangan" . Cam kes anak saya, 24g. Paras normal adalah 11-12g, so disini setiap hidangan sudah terlebih lebih kurang 13 g added sugar

Yup, saya akui bukan mudah untuk meyakinkan Isteri untuk bertukar. Macam-macam persoalan yang bermain di fikirannya antaranya :

1) Susu sebelum ni lebih Mahal. Sudah pasti, lebih mahal lebih berkualiti dan bagus kan? 
2) Ala, rakan-rakan sayang pakai susu ni okje. Diorang pun cakap susu ni bagus. Kenapa perlu bertukar kepada Anmum Essential?
3) Ala, gimik dan marketing je tu. Entah-entah, bukannya betulpun tiada gula tambahan dalam susu tepung tu.

Namun, kesungguhan dan sikap tidak putus asa, saya berjaya meyakinkan Isteri dan menjawab semua soalan yang diberikan berdasarkan fakta dan sumber-sumber yang boleh dipercayai supaya bertukar kepada Anmum Essential ke arah yang lebih positif. Bak kata pepatah :


Susu Tepung Membesar, antara makanan penting untuk anak-anak..Jadi, pemilihan yang terbaik adalah penting

Selain itu, untuk lebih menyakinkan Isteri, saya bawa Isteri untuk surf sini :

Perkongsian dan Perbincangan : Mum Knows Best

Di sini, banyak perkongsian dari Ibu-ibu tentang kenapa mereka memilih Anmum Essential dan kesan positif menggunakannya. Testimoni dari yang telah menggunakannya lebih berkesan kan? Jiwa ibu, lebih memahami apa yang diperlukan anak-anak. Bapa pun perlu memainkan peranan juga.


More Info bolehla singgahi sekali : http://www.facebook.com/AnmumClub ataupun direct terus ke Perkongsian dan Perbincangan : Mum Knows Best


Saya pun turut percaya nutrien seperti Gangliosida dan DHA adalah penting untuk perkembangan Alisya disamping tiada gula tambahan adalah penting supaya dia dapat membesar dengan lebih sihat dan mengelakkan penyakit akibat terlebih gula seperti Kencing Manis. Finally :

Anmum Essential menjadi pilihan kami kini

Testimoni : Alisya sukakannya, nampak banyak kesan positif. Kadang-kadang kagum melihat cara dia berfikir macam orang dewasa dan mampu menjawab soalan yang kadang-kadang eyriqazz sendiri rasakan eyriqazz sendiri tidak mampu menjawabnya semasa eyriqazz di usianya. Itu Mak eyriqazz sendiri yang cakap, dia kata Alisya nampak lebih petah dan bijak jika dibandingkan dengan Papanya dulu. Hik3.....Takperlah kalau anak lagi bijak dari Papanya kan?

Anmum Essential Tanpa Gula Tambahan ke arah yang lebih positif

Alisya suka, please jangan tukar-tukar lagi Susu Alisya selepas ini ya?

Mum Knows Best , Papa pun kena memainkan peranan yang sama. Apa yang kita rasakan terbaik, dan boleh diubah, apa salahnya berubah kan? Ke arah yang lebih positif, demi untuk kebaikan bersama.... "Anmum Essential, The Best Choice for Us" 

28 comments:

  1. mahal takpa, asalakn bagus untuk kesihatan :)

    berdebar zuan nak publish entry ni
    http://eleventx.blogspot.com/2012/03/gto-great-1.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup....asalkan kena dan mampu memberikan kesan yang lebih positif ....

      Delete
  2. Kadang-kadang anak ada masalah cirit-birit apabila bertukar susu dan sesetengah susu mengandungi gula yang melebihi had dibenarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALisya pun pernah cirit birit....Bertukar susu ni tak boleh drastik..Kena slow2 supaya anak dpt menyesuaikan diri

      Delete
  3. mencari susu yg tinggi kandungan kalsiumnyer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya syorkan susu anmum essential ini...memang tinggi juga kandungan kalsiumnya....

      Delete
  4. amboi, comelnya Alisya. pandai jadi model :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih...Like mother, like daughter...

      Delete
  5. Info yang sangat bagus. Anak saya masih menyusu badan lagi, tapi tak salah kalau persiapkan diri dengan ilmu dulu kan? Tq eyriqazz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup...Itulah yang sebaiknya..Ibu dan bapa kena alert dan kena dptkan yang terbaik utk anak2...

      Delete
  6. Alolololo comelnyer alisha..

    Bro Eyriqazz, jemput singgah blog nurul yang baru.. ;)

    http://ciknurulsiezuka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. info yang baik..anak aku baru je nak putus susu ibu..so tengah mencari susu yang sesuai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya syorkan susu anmum essential ini..setakat ini, alisya tiada masalah...

      Delete
  8. yupp susu ni memang bagus tp sebab bajet tak berapa nak cukup akak trpaksa le guna susu biasa je,.. dutch lady je untuk anak2,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ic..takpela akak tapi kalau later on dah semakin ok, memang saya rekomenkan susu ini...

      Delete
  9. Susu ni mg bagus..saya pun pernah bagi utk anak saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yieza..artis pun guna susu anmum essential utk anak2...

      Delete
  10. emmmm kena pkirkan smeula ttg susu utk anak2 ena nie

    ReplyDelete
  11. sangat bagus. both sha dan dami minum ketika kami perlukannya. sha ketika preggie dulu dan damia kini ketika ingin membesar ! hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutla bukan main comel damia..Hik3..mama dia pun comel juga...

      Delete
  12. susu ni mmg bagus, both sha dan damia gunakan brand susu ni ketika kami perlukannya. sha ketika preggie - anmum materna dan kini damia ketika ingin membesar - anmum essential. hehe

    ReplyDelete
  13. oh ye ke bagus? tak tahu sebab tak pernah bagi anak tapi dulu bila doktor suruh tukar susu dia tak bagi beli anmum sebab kandungan lemaknya tinggi :)

    ReplyDelete
  14. anak saya minum susu anmum daripada stage 1 sampai essential 3..sekrang berumur setahun 2 bulan
    Dr bagitau, anmum bagus..high protein, sgt sesuai utk bayi yang low birth weight (< 2.5 kg), anak saya premature baby, lahir masa usia kandungan 33w 5d, berat hanya 2.1 kg..peringkat awal saya mengalami masalah tiada susu..so terpaksa bagi anak dengan premature milk..alhamdulillah lama kelamaan susu makin byk..tapi saya masih bagi anak saya dgn FM anmum..sebab bila usia dia 7 bulan, saya akan balik semula ke kampus, kerana saya masih belajar..namum hingga sekrang saya masih bf anak, buat stok EBM wpun x banyak..at least dpt minum EBM sebotol sehari...

    apa yg saya nak kongsi..saya tgk perkembangan anak saya baik..tak nampak gemuk sgt, badan kecik..tapi berat boleh tahan..isi pun pejal..x de la lembik..hehee...saya dah buat survey setiap jenis susu, semuanya ada gula (sirap jagung), lg pun x elok, nanti karies gigi cepat...lagi satu.anak de masalah buang air besar..setiap hari 2-3 x dia akan poo-poo...

    ReplyDelete
  15. anmum bagus..high protein, no added sugar..lawas poo-poo..

    sgt bagus utk baby yg x cukup berat masa lahir..(below 2.5 kg, if mother alami masalah kurang susu badan pada awal)..mmg tak dpt nafikan breast milk is the best milk for baby...

    until now i;m still bf my baby from distance..collect EBM and bring back to my home every 2 weeks..at least can feed her 1 bottle per day..alhamdulillah..

    her physical apperance x nampak gemuk sgt..kecik, but berat boleh tahan...hehehe...saya x suka budak yg nampak plumppy masa kecik..mcm menggeleber aje..nanti bila dah besar x comel..(as my mum said)...hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails