March 22, 2012

Rahsia Warna Ikut Hari

ISNIN aka MONDAY

Warna = PUTIH


ape motif isnin sangat sesuai dgn warna putih ??

Warna putih adalah warna perangsang Kelenjar Pine dan Kelenjar Pitutary
Warna putih akan diserap oleh saraf sekiranya tubuh berada dalam keadaan hening. 
Salah satu cara untuk mendapatkan keheningan ialah dengan tidur awal.
Mereka yang tidak mendapat waktu tidur yang betul akan menjadi lemah semangat, letih dan tidak bersedia menghadapi hari Isnin. 
Selalunye sape2 yang tidak mendapat warna perangsang ini akan merasa malas untuk ke tempat kerja setiap hari Isnin. Haa ?

Isnin ialah hari terbaik untuk menyelesaikan segala masalah yang tertunggak kerana penyelesaian pada hari Isnin adalah lebih kreatif dan efisyen pada hari ini.

Bunga warna putih jauh lebih mekar pada hari Isnin berbanding hari lain. Pokok bunga putih yang ditanam pada hari yang lain biasanya sukar untuk hidup atau berbunga tetapi masalah ini boleh diatasi sekiranya ia ditanam pada hari Isnin.

Rawatan yang sesuai dijalankan pada hari Isnin ialah penyakit seperti lemah semangat, kelesuan, hilang keyakinan diri, halusinasi, pelupa, epilepsi, amnesia (nyanyuk) dan beberapa penyakit lain yang berkaitan dengan Kelenjar Pineal dan Kelenjar Pitutary. Mereka yang mendapatkan rawatan seperti yang dinyatakan di atas didapati akan lebih cepat sembuh berbanding dengan hari lain, Insya Allah.
***

SELASA aka TUESDAY

Warna = PINK VIOLET


Thalamus berperanan menjaga kasih sayang dan penghayatan
Hari ini ialah hari yang paling sesuai untuk beremosi, meluahkan perasaan kasih sayang kepada pasangan masing-masing. Awesome ! HAHA..

Dengan berpakaian pink, kuasa pujukkan terhadap anak atau pelajar yang degil bertambah kuat. Begitu juga pujukan terhadap pesakit atau orang yang ingin membunuh diri. Elakkan memakai pakaian merah untuk memujuk mereka kerana mereka akan menentangnya dengan serta merata dan akan meneruskan hasratnya untuk melawan atau membunuh diri dengan sekelip mata.

Adalah disarankan agar anggota bomba perlu menukar pakaian ke warna pink sebelum memujuk orang yang mahu membunuh diri. * HAHAHA. tak boleh BAYANGkann BOMBA pakai PINK.. Hadoiii.... >.<

Read More HERE

P/s : Entri ini dicopy pastekan di sini seperti dijanjikan di entri INI sebelum ini.....

5 comments:

  1. hmmm...goli la kalo bomba pakai pink...haha

    ReplyDelete
  2. kalau begitu, next monday pakai baju warna putih la..utk menaikkan semangat pergi bekerja.

    ReplyDelete
  3. masih teringat kisah seluar dalam biru tu.. kui3

    ReplyDelete
  4. Gara-gara entri seluar dalam biru tu sampai sekarang aku dah tak pakai (yg warna biru).. hahaha

    ReplyDelete
  5. bangun pagi2 takdan nak pk pasal warna eehhh... celik mata terus gagau baju apa yg senang nak dipakai kalau malas nak bergosok

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails