May 11, 2012

Tak Semua Mat Motor Itu Mat Rempit


Balik kerja sebentar tadi, macam biasa merempit pulang dengan Motosikal Lagenda Yamaha 115CC yang sudah berjasa kepadaku sejak mula saya bekerja tahun 2005 lagi. Besar jasanya motosikal ku itu. 

Dipendekkan cerita, tetiba aku terasa seakan diiekori seorang Mat Rempit. Semakin saya lajukan motosikal, semakin laju pula dia mengejar.. Adussh, takkan nak ragut eden kot? Eden ni bukannya ada duit mana pun...Cuak, takut, hati ini mula berdebar-debar....

Finally, Mat Rempit yang kusangkakan itu, berjaya memotongku dan menunjukkan Jari WTF nya...Ehh, bukan-bukan...Dia menunjukkan tangannya ke arah tayar motosikal ku...

Adusshh, patutla cam tak bermaya memecut .Rupa-rupanya motosikal ku tayar pancit. Dahla time dia potong itu betul-betul di depan Kedai Motosikal Yamaha di Jalan Genting Klang. Alhamdulillah, tak perlula mengheret jauh..

Moral of the story, jangan mudah membuat perception negatif ke arah orang lain. Dan tak semua Mat Motor itu Mat Rempit walaupun ada antaranya yang turut memegang title Mat i.e. Mat Joe .

P/s : Life is Beautiful. Gembirakan hati dan Insan tersayang...Kalau masa terluang, bantu gembirakan hati penulis blog ini juga ---> http://bit.ly/I5h6Rw

12 comments:

  1. Saya pernah motor mati tnegah bawa kat jalan templer. dengan tak adanya kedai motor (hari ahad) saya tolak ke shah alam. jauh tu. nasib baik ada seorang mamat ni baik tolong tolakan separuh jalan. kadang-kadang rupa seseorang tu tak mencerminkan hatinya. Mulai saat ini janganlah kita bersangka buruk sama orang lain.

    ReplyDelete
  2. matjoe dpt nama..hikhik... tapi mmg bila naik moto,tak kita tlg org...org tlg kita.. tak gitu bro?

    ReplyDelete
  3. Banyak sangat jenayah di jalan raya sekarang ni so kira logik r kot kita berfikiran negatif nak2 bila ada orang follow.

    ReplyDelete
  4. tepat sekali tu..kadang kala bukan kemahuan kami utk menaiki motor, tapi itu je kemampuan kami.. hendak berkereta tak mampu..

    ReplyDelete
  5. there are still good people in this world :)

    ReplyDelete
  6. Saya pun menunggang jentera 2 roda dan tidak kira samada motor atau kereta saya nampak macam ada masalah saya akan kejar atau hon mereka untuk memberi signal memberitahu.

    Cuma macam bro tulis tidak semua menganggap kita ini berniat baik ada yang memecut kenderaan mereka. :-(

    ReplyDelete
  7. mat rempit yg berhati mulia tu. BTW, sy dulu pun MInah rempit masa kat Uni hehe.

    ReplyDelete
  8. saya mat motor gak tapi takde la sampai tahap mat rempit.saya pon orang panggil mat tapi matle la.hehehe..

    ReplyDelete
  9. org naik moto rata2 org panggil mat rempit..
    jika org tanya, datang keje ngn apa..
    bila naik moto,rata2 org akan ckp..
    "aku merempit aje dari rumah mai opis" :)

    ReplyDelete
  10. Mesti Pancit pasal berat pehut nie..hahhaha

    ReplyDelete
  11. kerajaan tak bagi pakai perkataan rempit.haha

    ReplyDelete
  12. Cuak nya..huhu...org baik rupanya

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails