April 7, 2010

Ikan Celup Tepung Pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu

Salam dari Eyriqazz,

Aku merindui kenangan ini
Balik kampung seronok sekali
Lebih seronok lebih teruja berkali-kali
Dapat merasa Ikan CeLup TepUng Pantai Batu Buruk , enaknya susah didapati di sini

Kesedapannya sehingga Menjilat Jari
Sotong dan Yang Lain-lain pun sedap juga
Bila Singgah, Pilih-pilihla Sendiri
Pemandangan Gerai dari Pantai
Alisya pun Nak Join Sekali

Memang puas hati dan berbaloi-baloi. Makan dua orang, penuh 2 pinggan sekali dengan air tak sampai RM20. Ditambah dengan angin sepoi-sepoi pantai, memang syahdu dan mengujakan.

kulari kehutan kemudian menyanyiku

kulari kepantai kemudian teriakku
sepi, sepi dan sendiri
aku benci
aku ingin bingar

aku mau di pasar
bosan aku dengan penat
dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga
jika kusendiri
pecahkan saja gelasnya
biar ramai
biar mengaduh sampai gaduh
ah…ada malaikat menyulam
jaring laba - laba belang
di tembok keraton putih
kenapa tak goyangkan saja loncengnya
biar terdera
atau aku harus lari kehutan
belok kepantai
Selingan Puisi Ada Apa Dengan Cinta (Tengok lebih 2 kali masa di UK dulu)
Alisya dan Mama seronok sekali

P/s :Huhuhu, rindu nak balik kampung.Rindukan Keluarga. Rindu nak mandi Pantai. Rindu Nak Mandi Air Terjun. Rindu Nak Makan Nasi Dagang Nenek,Rindu Nak Makan Keropok Lekor, oh Aku Rindu Semuanya. Anda pula, rindutak kampung halaman?

11 comments:

  1. kalau aku p tganu, memang aku nak pi tempat ni. dah ramai cakap sedap celup2 ni. aku suka celup tepung ni. nampak pun menggiurkan..ish ish...

    ReplyDelete
  2. ICT yg sdap kn dia sos dia ..mmg sdp
    lg2 sotong
    kalu da x duk ganu msti indu pantai, ict, sotong huhu

    ReplyDelete
  3. bestnye.. kt klate ade jugak...rindu nk blk kg...

    ReplyDelete
  4. Uik...tinggi kan ombak dia..seriau tgk..huhu..fobia ngan tsunami la katakan~

    ReplyDelete
  5. aku pun sama..aku pun rindu sama ikan dan sotong celup tepung tu.paling cepat bulan 6 ni baru balik kg :( APDC? aku pun ntah bape kali tengok sampai aku rasa muak!

    ReplyDelete
  6. adeh! ko buat aku pun rindu sama.huhu..

    ReplyDelete
  7. cekgu org ganu ke??wah bestnye makan celup2.saye org ganu ni pn jrg makan celup2 tepong ni..=)

    ReplyDelete
  8. hu...rindu sama kuching.hari2 mimpi kuching.orang2 kat kuching.mode sakit rumah increase lg

    ReplyDelete
  9. rindunya nak balik terengganu.. makanan sedap2..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails