February 24, 2011

Dividen Bank Rakyat 2010 | 15% Rezeki Bertambah


Yey, gembira hati ini bila dapat tahu Kadar Dividen Bank Rakyat 2010 adalah 15% yang baru saja diumumkan hari ini, 24 February 2011 .

"Pendapatan kasar Bank Rakyat naik 24.3 peratus kepada RM4.70 bilion daripada RM3.78 bilion sementara pendapatan bersih selepas pengagihan keuntungan kepada pendeposit meningkat 16.7 peratus kepada RM3.05 bilion daripada RM2.61 bilion sebelum ini. 

Ia mengisytiharkan dividen 15 peratus bernilai RM294.9 juta. " Credit Berita Harian Online
-


Hik3, saham saya di Bank Rakyat ada RM500 je hasil buat pinjaman peribadi 2 tahun lepas. Kalau dicongak, 15% dari jumlah itu itu, dapatlah RM75 kan? Okla tu,boleh la buat belikan Susu untuk Alisya. Lumayan juga dividen bank rakyat untuk tahun berakhir 2010 ni ya?

Tahniah buat Bank Rakyat. Bila mahu kasi kasi tambah kadar pelaburan? Bolehla Invest lebih skit kalau ditambah kan?

8 comments:

  1. memang untung yang ada saham kat bank rakyat, menyesal betul dulu tak masuk

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah!... lepas la bayar apa yang patut..

    ReplyDelete
  3. untung nyerr! saya pun ada buat loan bank rakyat 2-3 tahun lepas. tapi masa tu saham tu dah penuh quorta.. tak leh apply dah.. sekarang ni saham KPF (FELDA) pun cecah 15% gak pulangan setahun huhu

    ReplyDelete
  4. Bank Rakyat... Saya mesti pilihhh

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...me pun sama...ada la jugak 500 saham kat bank rakyat...

    ReplyDelete
  6. rezeki tu bro.. sapa yg buat loan sekarang dah tk dpt shm2 tu.. uhuu..bila nak open lagi ye

    ReplyDelete
  7. aku ade 70k saham bank rakyat nk jual..ade sape2 yg berminat?aku nk jual rm90k..sape brani beli?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Hidupkan Untuk Memberi