March 28, 2011

Jonker Walk, Melaka

Semasa bercuti di Melaka beberapa minggu lepas, sempat terjah Jonker Walk.Tak jauh dari Dataran Pahlawan dan hotel yang kami menginap, jalan kaki je kami ke sana :
Jonker Walk, Bandar Melaka

Meriah, ramai orang. Ala-ala Petaling Street situ. Pelbagai barangan dan cenderamata di jual disini. Hargapun berpatutan.
Terletak di Jalan Hang Jebat (Jonker Street)
Ala-ala Petaling Street, most penjual di sini adalah Chinese
Comelnya Aiskrim
Lampu-lampu pun cantik
Sesak juga datang time cuti sekolah ni
Tanglung bercahaya dan berwarna-warni.Cantik. Ingat nak beli untuk Alisya tapi mahal la pulak
Hik3...Sempat rembat Selipar Twitter. RM10 je..
Taman Warisan Dunia Jonker Walk
Pistol Buih Air untuk Alisya
Umm, most wanita memang suka la tempat camni kan?

Memang syok jalan-jalan di sini. Kalau nak cari souvenir, ini antara tempat yang sesuai. Sempatla kami membeli keychain, fridge magnet, dan pelbagai lagi.

P/s : Kalau singgah Melaka, jangan lupa terjahi Jonker Walk.Meriah di waktu malam...

8 comments:

  1. kalo dah kata wanita... x bleh kata TIDAK! makanya, isteri anda kategori NORMAL! hehehee...

    ReplyDelete
  2. meriahnya :) miza tak berapa suka tempat yang bersesak-sesak macam ni. sesekali pergi boleh lah :)

    ais krim tu rupa-rupanya kat melaka. aiyak! miza teka kelantan. hikhik :D

    ReplyDelete
  3. selamat dtg ke Melaka..
    pergi naek cruise tak?
    tu terbaek jgk..!
    bez..
    harge pn murah..

    ReplyDelete
  4. wowww.. harus masuk dalam list.. bila laa nak pi niii?

    ReplyDelete
  5. Bestnya jln2 kat Melaka dan beli itu ini....banyaknya duit dia ni!

    ReplyDelete
  6. bt saya teringin nak ke melaka....

    ReplyDelete
  7. hurmm.... kalau tak silap kat jonker street nie gak ramai photographer suka amik gambar suasana persekitaran di situ....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails