February 28, 2011

Jangan Tabur Racun Dalam Rezeki Sendiri


Semalam saya menerima satu DM di twitter yang begitu memberikan kesan ke atas diri ini . Inilah bunyinya :

"No prob cuma ingat pesanku yang hina ini, jgn tabur racun dlm rezeki sendiri, kita dah tolong, pandai2lah jg nama baik"

Yes, she already help me a lot. Seorang blogger yang begitu ku kagumi yang telah banyak memberikan tunjuk ajar, nasihat, dan pelbagai lagi. Begitu berkesan sekali kata-katanya. Yup, we are human being and sometimes we make a mistake and we didn't realize it. InsyaAllah akan ku cuba perbaiki diri ini. It takes a long time to build a reputation but it can be ruined in just a few second.

Thanks again and honestly said, berkat tunjuk ajarnya , Income berbloggingku untuk 3 bulan tahun ini lebih baik dari Income sepanjang setahun 2010. Thanks again, InsyaAllah, jasa baikmu tidak akan kulupakan.

Buat pembaca juga, if i make a mistake or apa yang anda tidak gemari, tegur-teguri la ya. Akan saya cuba perbaiki.Manusia tidak lari dari membuat kesilapan, kan? 


Thanks Again Redmummy . Anda memang Inspirasi saya dalam berblogging

P/s : Kadang-kadang, kita begitu seronok memakan daging manusia dalam sedar/tak sedar. Ianya tidak bagus untuk kesihatan dan akhirnya ianya memakan diri sendiri. Perbaiki diri, tingkatkan prestasi. Dengki mendengki/mengumpat ini tidak membawa ke mana-mana. Diri sendiri yang akan merana akhirnya. Renung-renungkan (ditujukan buat diri sendiri juga...)

32 comments:

  1. walaupun belum pernah jumpa kak red, i know she is one good lady...

    di sebalik bersuara lantangnya..i really adore her..kalau dalam kehidupan seharian, dia boleh dijadikan kawan tempat bergantung harap...

    ReplyDelete
  2. mendalam maksudnya. 2 3 kali baca baru faham. terima kasih bro dan tahniah untuk income blogging yang semakin meningkat :)

    ReplyDelete
  3. pesanan dari senior blogger yang amat2 berguna sebagai panduan dalam berblogging sebab la nie dunia belog macam dah tercemar jerr..

    ada2 saja isu dan kontroversi

    ReplyDelete
  4. me kagum dgn both RM & eyriqazz..sumber inspiarsi me :)
    beshkan income blogging puluh2 ribu dlm masa 3 bln yer bro?
    rezeki melimpah ruah tu :)

    ReplyDelete
  5. Asyik asyik eyriqazz..asyik asyik eyriqazz...wakaka..setuju dengan entri nie..gud one bro..ingat mengingati..tajam maknanya tuhhh

    ReplyDelete
  6. ingat mengingati sesama sendiri, itu yg terbaik..

    ReplyDelete
  7. wah otai kena tegur ke? terima teguran secara positif bro.. mungkin ada baik buruknya... jangan cepat melatah.. apa yg tak kena bro.. hehehe

    ReplyDelete
  8. GTO,
    begitu terkesan ayat dari RM tu.. Memang kadang manusia tak lepas dari melakukan kesilapan. manakala perasaan hasad dengki tu sentiasa berlegar legar di sekeliling kita, kat sinila gunanya 'sifu' dan juga sahabat yang perlu menegur kita tatkala kita terlencong sedikit.. Sentiasa berwaspada agar tak dikuasai anasir yang tidak elok..

    semakin hari semakin kagum..

    Jemput ke:ALL IN ONE

    ReplyDelete
  9. bila lak redmummu ni nak ajar aku ni.. aku pun nak gak..

    ReplyDelete
  10. betul tu bro. jgn mengata orang kan.. t makan diri ;)

    ReplyDelete
  11. As Salam..a'a betul ungkapan tu..nanti termakan diri..kita patut tegur menegur..tapi...dgn cara berhemah la..jgn la sampai nak bagi org hangin plak kan

    ReplyDelete
  12. ha ah... kekadang tak perasan kan apa yang ditulis oleh menyakitkan hari orang lain... tq bro atas ingatan murni itu...

    ReplyDelete
  13. yummy...adohai...lama xmkn durian ni ;)

    ReplyDelete
  14. pesanan yg bgus utk dkongsi..
    saling ingat mengingatila sesama sndr

    ReplyDelete
  15. semoga bertambah rezeki iman erk :)bila lah nak jadi jutawan blogger jugak ni..

    dah jadi kaya tu, jangan lupa yang kat bawah ni :)hehehe..

    ReplyDelete
  16. #Mama Zharfan :thanks Mama Zharfan..ohh,puluh2 ribu ,no,no...more than RM1K, 3 bulan, yess...

    ReplyDelete
  17. kadang2 kita sekadar menulis apa yg kita rasakan benar & tulisan itu ikhlas dari hati kita.unfortunately ada yg terasa....itu semua lumrah dlm dunia penulisan.just dont make it as a habit.
    i'm not talking abt eyriqazz...just in general.so far saya dok baca your writing...it seems ok to me..takde yg tak elok pun.
    keep writing & share with us.

    ReplyDelete
  18. ingat mengingati untuk kebaikan bersama...

    ReplyDelete
  19. #Ayuni :kan...

    #Kancilbiru:yup..she is really a nice lady...good motivator..seorang kakak yang prihatin..dulu sebelum bapa saya meninggal, dia byk kasi nasihat..n now, dia still kasi nasihat...thanks kak red..

    #Miza Yusof :thanks..hik3,faham2i la maksud yang saya cuba sampaikan...

    #far_east:setuju...teguran agar diri sendiri tidak mudah lupa diri...hidup ini ibaratkan roda..now saya mungkin berada di 1/4 roda,tapi bila2 masa boleh berada di bawah kembali kan?

    #JAI:ohh,nasihat itu ditujukan khas buat ko..mentang2 dah semakin glamour skang, sudah mula lupa diri ya?telefon pun sudah tidak berangkat..hik3...

    ReplyDelete
  20. #J.M.R :setuju..

    #myvitrd : otai?ohh,bukan otaila...teguran secara general..jgn mudah lupa diri dan menjadi kacang lupakan kulit...ingat asal usul..hik3..

    #nur :yup...u r rite..100%..sometimes kita suka melihat orang jatuh walhal apa salahnya kalau masing2 naikkan?tak salah..cam kak red, walaupun dia sudah berjaya, dia still tolong bloggers2 di bawahnya..nasihat,feedback, etc...

    #sicKo^:ohh,berguru banyak cara bro..cuba try baca entry2 nya dah halusi ...byk yang dpt dipelajari di sana...

    #Zana Zingaa. :yup,satu jari menuding kat org lain,4 jari menuding kat kita...

    #Rahwana :takpe2...

    ReplyDelete
  21. #Adzriel AB:thanks..

    #Ina:teguran pun biarla kena dengar caranya.saya suka teguran cam teguran kak red...saya tiada kakak,bila ditegur rasa macam teguran seorang kakak utk adiknya...

    #yangbaik:oh,ditujukan buat diri sendiri juga..

    #Ummi Hanie:durian?

    #Ana admi :setuju...perbaiki lah diri sendiri...

    ReplyDelete
  22. setuju 100%..berlaku jujur dan tidak menjatuhkan satu sama lain. Cuma kadang-kadang perasaan tersinggung tetap ada..al maklumlah dah berusia.

    ReplyDelete
  23. #e.l.i.s.s.m.i.e:thanks..dah jadi jutawan dah pun..tapi dalam rupiah la..hik3

    #ieda ;thanks ieda..yup,pembaca seperti ieda la yang membuatkan saya terus menulis walaupun sedar byk juga merapu ...hik3..

    #arep_lockermonth :ambil aura dan tempias...

    #zahidah dihaz:Alhamdulillah..rezeki anak dan isteri...

    #CuteOven :yup,itula yang sebaiknya....

    #KiD:boleh2...

    ReplyDelete
  24. yup3..kadang2 kita lupa sedang makan daging saudara sendiri sebab terlalu ikutkan kata hati yang penuh amarah tuh...gooD advice!

    ReplyDelete
  25. betul tue sebelum masa sampai ke bawah kena beringat laa dulu....

    ReplyDelete
  26. untung eyriqazz dapat berguru direct ngan kakred... bertuah, memang bertuah!!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails