June 19, 2012

RM469.75 dari Telekom Malaysia

Balik dari bercuti di Pulau Pinang semalam,tengok ada satu cek bernilai RM469.75 dari Telekom Malaysia. Alhamdulillah, janji ditepati. Rebat dikembalikan oleh Telekom Malaysia ketika menggunakan Streamyx tahun lepas.



Tahniah buat SKMM yang pantas menyelesaikan kes saya 

Aduan yang sama turut diadukan tentang Maxis Broadband. Agak arrogant Customer Servis Maxis Broadband walaupun telah diadukan kepada SKMM. Tidak mahu mengaku kesilapan yang broadband yang diberikan tidak dapat menepati at least 70% dari kadar upload/download yang dijanjikan. Takper, they play with me, i will pertahankan hak saya sebagai seorang pengguna.

P.s : Action is Better than Word, asyik membebel-bebel tapi tidak berani bertindak, tidak berguna juga kan?

43 comments:

  1. canggih... apa lagi mee ketam laaa.. hehehehe

    ReplyDelete
  2. Terbaik bro! SUKA dengan sikap bro yg berani

    ReplyDelete
  3. Lepas-lepas satu masalah timbul dengan pembekal broadband. Jadi mana satu pembekal yang berjaya menawan hati pengguna diluar sana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepanjang menggunakan Broadband di Malaysia, ranking saya adalah :

      1. Unifi
      2. Streamyx
      3. Celcom Broadband
      4. Maxis Broadband
      5. P1
      6. Digi

      U mobile dan YES blom cuba lagi...mungkin akan mencuba.... Unifi setakat ini memang terbaik...jarang disconnect..Speed seperti dijanjikan

      Delete
  4. power2. baru diorang tau kuasa pengguna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai pengguna kita kena pertahankan hak kita...Memang jauh broadband di Malaysia jika dibandingkan dengan negara maju

      Delete
  5. Klu ramai la customer mcm eyriqazz..sure byk comp xbrani nk tipu pengguna..tp mmg betul maxis broadbnd pun saya terkena..dorg ni ingat customer always stupid kot..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Customer service dia memang buat saya panass...takper, let's wait and see apa kata SKMM

      Delete
  6. Maxis tu aku pun dah buat aduan.. dan pihak maxis pun dah call aku.. apa yang dia cakap kawasan umah aku tu memang ada masalah coverage.. kekadang dapat 3G je.. dia cakap buat masa sekarang ni memang pihak maxis takkan ada buat pembaikkan coverage dekat kawasan aku tu..

    Emmm jawapan macam hampeh je.. mungkin aku akan pakai dalam 2 ke 3 bulan lagi rasanya maxis ni kot.. dah tu nak terminate terus.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. standard jawapan nak tutup kelemahan,...siap suruh eden print screenkan .... pandai-pandai....

      eden dah guna lebih setahun..guna mostly for travel..bayar cantik...tapi bila servis tidak seperti dijanjikan...memang agak bengang laa juga

      Delete
    2. memang bengang bro.. selamat pencawang dekat umah tu besi.. kalau kayu aku dah bakor dah.. hehehe

      Delete
  7. selamat ya anda mendapat kan rezeki..hee:
    salam kenal ne kunjungan perdana saya disini.

    ReplyDelete
  8. tahniah3..hehe..jom la g dinner..hahha

    ReplyDelete
  9. streamyx saya pun macam tu . frust . tapi nak buat macam mana dah itu je yang terbaik untuk kawasan ni .

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik dah beralih ke uNifi...much more better

      Delete
  10. pun pernah dapat rebate dari TELEKOM (close to rm3K) untuk my company... since aku buat report pasai banyak unauthorised used back in the days when my company using ISDN... and yes.. Action is Better than just talk.... now with UNIFI for the company .. much better.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus bro....yup, Unifi much more better...

      Delete
  11. abg eyriqazz sentiasa murah rezeki,alhamdulillah.... :)

    ReplyDelete
  12. Haa..jangan main - main dengan blogger :p

    ReplyDelete
  13. baru diorang tau langit tu tinggi ke rendah. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya cuma mempertahankan hak sebagai pengguna..apapun, streamyx is the 2nd best broadband for me after Unifi

      Delete
  14. bagus juga tribunal pengguna nih yer...
    boleh bela pengguna

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan tribunal pengguna bro... Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM)

      Delete
  15. owh customer service maxis mmg sombong...saya ada call nak bertanya sbb apa kredit tiba2 dipotong, dgn lagaknya dia ckp ini bukan salah maxis tp salah saya sendiri.

    ReplyDelete
  16. Uih. Pedas benar ayat last tue. Hehehe..

    ReplyDelete
  17. Bestnya kalau tgh2 Bln dpt duit byk ni... Tapi Unifi is the best so far...

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah setakat ni tak der masalah dengan selkom ;p

    ReplyDelete
  19. kami guna maxis..jarang ada masalah (alhamdulillah) tapi kalau ada memang call cc diorang komplen habis habisan..hehe..

    ReplyDelete
  20. Bila dah cashout nanti leh la belanja eden makan MEATBALLS IKEA TU...

    ReplyDelete
  21. eh camner boleh dapat ribet, x berapa faham lah

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah rezeki jugak tu..

    Macam Myra tak berapa reti ni tak tau nak kata...huhuu

    Nak beralih ke UniFi macam mahal sikit, sebab streamyx ni ambik atas pakej student, so monthly chargers murah jela...

    ReplyDelete
  23. Best! Semoga berjaya dgn maxis. Dorg tu mmg. Caj dah la macam2. Xfaham. Kami sekeluarga guna setahun lebih je, terminate. Dah la slow, penat tunggu loading wpun 1 page. Aduiyai.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails