Showing posts with label sunway pyramid. Show all posts
Showing posts with label sunway pyramid. Show all posts

March 16, 2011

Pengalaman di Hotel Pyramid Tower

Weekend lepas, saya redeemkan voucher hadiah penginapan di Hotel Pyramid Tower. Hik3, siap bawa bapa/mak mertua, adik ipar, Isteri dan Alisya. The more the merrier kan? Ala, setakat nak merasa tidur je pun kan?

Hotel Pyramid Tower, bertaraf 4 bintang
2 katil Single ala Queen ..(Tompok2 coz kamera terkena air)
Toilet
Shower Room
Umm, bukan main suka lagi Alisya main suis automatik ni
Breakfast for 2 di Atrium are included.
Inilah breakfast ku..
Parking free for penginap
Wife, Alisya dan Keluarga gembira

Ini kali kedua singgah di Hotel Pyramid Tower. Kali pertama semasa MYSelangorStory. Puas hati, tapi kalau nak menginap sendiri memang tak mampula. Standard harga semalam RM200+ ...Umm, memang not within our budget.Thanks to Tourism Selangor, menang hadiah ni merasa juga bawa Isteri dan anak ke hotel ini. All of us are happy...

October 8, 2010

Keseronokan di Sunway Pyramid dan Sunway Lagoon

Selepas melawat Tropicana Medical Centre, kami kembali pulang Ke Sunway Pyramid bagi menikmati santapan tengah hari :
Keadaan di Sekitar Sunway Pyramid | Satu tempat yang begitu unik untuk shopping dan terapi minda
Lunch di The Frames, salah satu tempat makanan yang famous di Sunway Pyramid
Inilah Santapan Tengah Hari saya
Good Newsnya, kami mendapat tiket All Park Sunway Lagoon dari pihak Sunway

Namun sayang, saya tidak dapat ikut serta mereka ke Sunway Lagoon kerana saya perlu menyiapkan Advertorial yang perlu dihantar hari itu juga. Jadi, saya lepak di The Coffee Bean Sunway Pyramid sambil menikmati kemudahan wifi yang begitu memuaskan. Namun, saya kongsikan keseronokan rakan-rakan di sana:

 Amboi-amboi bukan main seronok lagi ( Kredit Picture to Zara Aluwi )
Pirate's Revenge (credit picture to Zara Aluwi )

Amboi2, Geng Bujang Lapok ku meninggalkan ku (kredit picture to
AzuanZahdi)

Sunway Lagoon memang menjadi pilihan dengan 5 parks yang disediakannya iaitu Extreme Park, Amusement Park, Water Park, WildLife Park, dan Scream Park ). Oh ya, tentu anda dah tahu yang sekarangni Bungy Jumping pun ada di sini kan?

Alang-alang menyelum pekasam, biar sampai ke pangkal lengan, ingin ku kongsikan juga pengalaman peribadi ku di Sunway Lagoon Ini (saya telah pergi ke sini lebih dari 5 kali rasanya, family,event syarikat, event blogging, dan pelbagai lagi)


Sesetengahnya pula tak sempat buat entry i.e. Hari Keluarga Syarikatku di Sunway Lagoon. Keseluruhannya, Sunway Lagoon memang menjadi pilihan pelbagai pihak untuk mengadakan event, konsert, hari keluarga, dan sebagainya atas lokasi yang strategik , kemudahan public transport yang bagus, facility yang memuaskan , permainan air dan pelbagai yang boleh diterokai, dan pelbagai lagi. Lebih lanjut bolehlah refer di official website nya [ Sunway Lagoon Official Website ]

Sunway Pyramid, Sunway Lagoon Pengalaman Menguja
Tempat menarik untuk poket dan juga seisi keluarga
Menjadi persinggahan dan digemari pelbagai usia
Tarikan menarik, kelainan dicipta, tempat perlancongan destinasi popular di Selangor sudah semestinya

P/s : Apa pula pengalaman anda di Sunway Pyramid/Sunway Lagoon?

*** Minta tolong pembaca semua untuk undi saya di SINI

October 7, 2010

Hotel Pyramid Tower Destinasi Dituju

Selepas mengucapkan Selamat Tinggal Kepada Haji Dorani Homestay, perjalanan di teruskan dan kali ini destinasi yang dituju adalah : 
Hotel Pyramid Tower , Hotel bertaraf 4 bintang dibawah jagaan Sunway City Berhad [ Official Sponsor Integrated Resort  untuk MySelangorStory Competition ]

Sunway City Berhad sebelum ini pernah menaja Project Alpha Season 1 , program realiti top Bloggers di bawah Nuffnang. Walaupun kami ni tidakla sepopular Featured Blogger Project Alpha namun kami berbesar hati kerana Sunway City Berhad bersedia menaja MySelangorStory ini.
Inilah Bilik Saya yang dikongsi bersama MohdZaid

Selepas check in, sempatla ushar-ushar sekitar Sunway Pyramid, destinasi kami sekeluarga yang selalu kami kunjungi untuk shopping dan mencuci mata (for wifey la, terapi minda windows shopping)

Ice Skating turut disediakan di Sunway Pyramid ini (belum pernah mencuba lagi)

Video ber Ice Skating di Sunway Pyramid
Pemandangan dari tempat kami Lunch (wah, ada program di Sunway Lagoon, meriah nampak acara tarik tali)
Pemandangan yang cantik
Inilah Lunch saya yang turut ditaja oleh Sunway City Berhad
View yang cantik, suasana yang santai, what else you want ?
Terasa mahu terjun ke Sunway Lagoon saja (pernah pergi banyak kali ke Sunway Lagoon, pengalaman yang mengujakan)
Short Briefing dari Our Hot Mama , Emilia
Free And Easy for today (yippie, boleh buat apa saja harini after a quite hectic schedule for the past few days)
Menuju Kembali ke Pyramid Tower Hotel . Bolehla tidur-tidur satt..
Santai sambil pekena Ice Blended Coffee sambil Layan Wifi
di The Coffee Bean Shop
Kemudahan Shuttle Bas yang disediakan (transportation adalah daya penarik/pemangkin untuk menarik perhatian pengunjung)
Enjoy Staying Here | Hotel Pyramid Tower

Hotel Pyramid Tower tempat menarik untuk menginap bersama keluarga
Dekat dengan Sunway Pyramid Shopping Mall, Sunway Lagoon dan tempat menarik lain yang boleh dikunjungi sama
Ramai pengunjung dari luar negara
Kelebihan dan citarasa yang lain dari yang lain menjadi tarikan utama

P/s : Apa pandangan anda tentang Sunway Pyramid Shopping Complex ataupun facility yang disediakan oleh Sunway City Berhad ? 

***Buat semua pembaca, diharap sudi mengundi Eyriqazz di SINI
Related Posts with Thumbnails