July 1, 2011

Action is Better Than Word|Aduan Pengguna Streamyx Kepada SKMM

Dari asyik membebel line internet/streamyx asyik tak stabil, perlahan, dan selalu bermasalah sejak Unifi berada di kawasan eyriqazz, so, Actions is better than word. Akhirnya after a few month tiada menampakkan perubahan yang agak positif, saya membuat keputusan :

Aduan Pengguna Streamyx Kepada SKMM

Aduan di buat di http://aduan.skmm.gov.my/ ( Tips|Masalah Dengan Broadband Anda). Ketidakpuashatian mainly on :

1) Internet semakin slow sejak Unifi berada di kawasan/selalu disconnect especially waktu malam (for the past 3 months rasanya).
2) Until now selepas setahun, belum terima cordless phone. Pi TM Point point, asyik "taichi" suruh pi sana sini.I don't have enough time la everytime to apply leave to get a cordless phone. Why don't u just send it to my home n i pay for the delivery charge? Bukanke at the first place,masa pemasangan u should send it together ngan modem? Macam2 alasan...



Well, Malaysia Boleh. Bila aduan dibuat kepada higher authority, memang lebih pantas tindakan diambil. Tak sampai 24 jam aduan dibuat, saya telah menerima panggilan telefon dari Telekom Malaysia. Wanita,bukan main lemah lembut bersuara ,explain, dan cuba menyelesaikan masalah. I Like it. Honestly said, Customer Service Telekom Malaysia dah semakin mesra pelanggan jika dibanding beberapa tahun lepas. Syabas on that. Tapi,setakat janji dimulut, siapa pun boleh kan? Hope, fast actions coming sooon...

Welll, I'm Happy with Telekom Malaysia. Dah guna pelbagai broadband/internet, TM is the best. Tapi, kalau dah bermasalah dan asyik disconnect, i should use my right kan? Untuk improvement and win-win situation. Well, I Won IPAD 2 pun thanks to Telekom Malaysia, sempena Hypp TV event. Umm, still belum decide either nak upgrade to Unifi or not...

P/s : Sometimes, kita gunakan hak kita sebagai pengguna. Pengguna bijak, money well spent ...

16 comments:

  1. sebagai pengguna, tak puas hati apa lagi aduan le

    ReplyDelete
  2. uppsss.. terasa pkerja tm bila ada customer complain... tapi tak pe.. daripada complain la kita membaiki servis kita.. :)

    ReplyDelete
  3. apa alasan dia tentang internet slow tu?? boleh fix ke?

    ReplyDelete
  4. kita ada hak buat aduan kalau service kurang memuaskan..

    ReplyDelete
  5. kalu ikutkan hati..byk je benda yg nk ngadu....huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  6. kak aya pun pernah berurusan dengan satu jabatan kerajaan yang mana tahap 'customer service' agak mengecewakan. Ada kak aya isikan borang cadangan yang disediakan tapi rasanya itu kekal sebagai kertas je la .

    ReplyDelete
  7. Dulu saya ada masalah ng TM jugak..Makan setahun jugak la nak sattle..Masalahnya adalah internet tak boleh nak connect tp bill tiap2 bulan x pernah gagal utk sampai..call CS, diorg suruh pergi TM Point...Pergi TM Point buka report, sampai sebulan masih x de respond..Bil still sampai..Call lagi, suruh pergi lagi TM Point.. Second time pergi diorg kata saya belum buat report lagi..Haaa...masa tu mmg kena minta makian la..saya suruh diorg buka system diorg tu kat depan mata saya jugak N yes No Report atas nama saya berdedai² kat situ..Masa tgh mengamuk tu ada pulak yg menyampuk nak mengamuk skali..Hahahaha~ time tu jugak diorg sattle kan masalah plus siap dapat rebate lagi RM300++

    Ha..panjang kan saya komen..Hiks~
    Kat bawah ni entry saya pasal telekom

    http://nurmala-mazlan.blogspot.com/2010/11/telekom-malaysia-berhad-tm.html

    ReplyDelete
  8. kadang-kadang memang bagus buat aduan, at least pihak berkenaan tahu masalah yang kita hadapi, tapi yang tak bagusnya bila aduan tinggal aduan... sapa peduli?

    ReplyDelete
  9. streamyx ni--customer service bagus, tapi technician yg tak berapa efficient

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup setuju! customer service ok, techinician dorang tu mcm keluaran tidak professional jek buat kerja tidak berkualiti langsung asyik rosak.

      Delete
  10. haritu time pasang wifi streamyx dia bg telefon biasa je. bile pegi baya bil ntah cmmane dia btau boleh dapat cordless phone. pegi mntak nasib la dia bg. tp sendiri set up.

    ReplyDelete
  11. cordless phobe belum dapat?

    kak jie punya dah jahanam rosak pun..tiap kali org call....tak masuk

    selalu kawan2 komplain

    sekarang beli cordless baru...warna kuning lagi..hihi

    ReplyDelete
  12. hmm...guna dulu kuasa sbg pengguna..kalo tak jalan br jadi jalan lain kan..

    ReplyDelete
  13. haaa.. bagus laa tu bro. anda telah membuat langkah yang bijak. Aku bukan nak menyebelahi mana-mana pihak kerana kena jaga jugak. Actually, streamyx adalah yang terbaik bagi aku. dibandingkan dengan yang lain yang juga tak lari dari masalah. tengok kawasan dan keadaan laa jugak kan?

    kalau satu tempat tu tengah membangun dan selalu membaikpulih, memang susah gak laa nak dapat line. aku juga buat aduan jika ada gangguan. Banyak hal dari pelbagai cabang. TM point, technician, outbout team dan juga CSR sendiri.

    tapi setuju dengan mama zharfan. hehehee

    anda ada hak sebagai pengguna.. gunakan sebaiknya.. :)

    ReplyDelete
  14. erm..btol2..ifa pernah kena nie..sebulan lebih xdpt on9 tau..sob2..balik2 nak slhkn pengguna nie..tp sah2 dorg yg slh tau..technician sorry to say la..hampeh gle..cm xtau apa nie..camne leh jd technician?konpius ifa tau..last2..my dad geram..gi terus jmp manager TM rasanya..amik ko!kabel dorg yg rosak tau!sbb after dat dorg dtg kwsn umah ifa tukar kabel tepon terus!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails