April 13, 2010

Teratakarmo | Strategi DiSusun di Medan SEO (Search Engine Optimization)

Salam dari Eyriqazz,

Teratakarmo nama diberi
Dari Sarawak dia datang membawa diri
Kini seronok menyusun strategi
Strategi mantap, jerat dipasang mangsa apa yang terkena kali ini?

Sudah agak lama tidak menerjah disebabkan mood agak ke laut dan Alisya tidak berapa sihat. Semalam pun baru je balik dari Hospital.Alhamdulillah, semuanya ok. Jadi, tanpa membuang masa dan seperti dijanjikan di Entry Terjah | Teratakarmo Mengganas di Medan SEO dan Contest RM10 Eyriqazz , inilah terjahanku.


1)Teratakarmo Semakin mantap di Medan SEO

 Entry REKOD PERIBADI - VIEWERS 7040 UNIQUE 3577 SEMUA ANGKARA SEO DALAM 1 HARI turut dirujuk. Hebat,saya pun hits tertinggi pernah cecah sehari pun 2,000+ , itupun Penangan BeautifulNara. Komen peribadi melalui pembacaaan ( kalau salah tolong perbetulkan), kelebihan SEO ini disebabkan domain sendiri@.com, ketepatan masa menulis entry (lagi cepat lagi disukai Google, Yahoo, etc), tajuk sensasi dan menyengat, dan kandungan isi yang menarik. Jadi, cuba-cubalah mungkin ada rezeki anda pula.

2)JAI masih mencari rentak menulis yang sebenar
Honestly, aku nampak blognya masih belum lagi serasi dengan dirinya. Dia masih mencari rentak dalam menulis.Selain SEO, jika ditanya, blog JAI@teratakarmo pasal apa ya? Umm,aku pun susah juga untuk menjawabnya.

3)In Person, JAI memang Cool dan Happening Orangnya
Walaupun usia sudah hampir mencecah 50 tahun (hak3) dan Kak Ina KL kata dia ni garang, JAI cool dan talkative orangnya. Inilah part time tidak bergaji photographer ku. Dia mudah mesra dengan semua orang  sampaikan Redmummy dan BeautifulNara akan tertanya aku kalau JAI tiada. Bukan senang untuk diingati tu.

4)Template agak suram dan kurang menarik hati
Maaf JAI, aku perlu berterus-terang, inipun untuk kebaikan. Akunya template pun tak berapa menarik.hik3,tapi dalam proses transformasi tak lama lagi. Template memainkan peranan yang penting terutamanya untuk first time visitor, kalau agak suram ,agak-agak first time visitors mahu singgah lagi tak?

5) Widget-widget yang tidak perlu
Sorry lagi, pandangan peribadi, banyak widget di Sidebar yang tidak perlu rasanya. Memberatkan loading dan memeningkan kepala pembaca cam aku yang mata agak sepet  ni. Hak3, contohnya yang aku rasa tidak perlu adalah Google Translation, BLOGGER - PROJECT ALPHA SEASON 2, Widgeo Widget (Cik Epal pun dah buang), dan online watch.

6) Pandangan peribadi, mungkin JAI boleh bercerita tentang cara hidup orang Sarawak, gambar-gambar menarik di Sarawak, pengalaman hidup seorang bapa dan membesarkan anak-anak dan informasi kekeluargaan yang bagus dikongsi berdasarkan pengalaman peribadi.

Cukuplah dulu, Selebihnya bolehla Terjah di SINI . Terjahan dikongsi untuk sama-sama memperbaiki mutu dan kekurangan . Cik Lily Putih, you are my next target. Watch it and Be Prepared.Awas, Anda sedang diperhatikan.

P/s : Bertanya pembaca, ok ke segmen terjah saya ini ataupun agak ke Laut juga? Mungkin selepas menerjah kesemua pemenang yang dijanjikan, saya akan buat satu slot kepada sesiapa yang mahukan blognya diterjah tapi adalah syaratnya. Jangan risau, ianya tidak membebankan. Ok tak Idea ini?

12 comments:

  1. hehehe.. jgn terjah aku sudah... =p =p

    ReplyDelete
  2. peh 3500+ uniques! menarik tuhh

    ReplyDelete
  3. ooh ok sgt tu bro eyriqazz..teruskan usaha ya.
    *agak-agaknya nak tak GTO ni terjah blog kaum ibu*hihik..

    ReplyDelete
  4. saya nak sangat2 blog kuehtart.com diterjah eyriqazz!!!sungguh dong!

    ReplyDelete
  5. ada gak info bila baca segmen terjah nie bro...
    leh pebetul apa yg tak betul kat blog sendiri gak kan....

    ReplyDelete
  6. Bagus terjah ni, sebab terjah yang membina. Ada huraian positif agar tuan punya blog perbaiki diri.

    ReplyDelete
  7. haah..bgus terjah ni. terjah yg membina. smbl2 tu ingatan utk diri sndiri jga.

    ReplyDelete
  8. memang seriuslah..muka jai garang

    ReplyDelete
  9. sampai mase nnt , semua blogger nk private blog , hahahak .
    langsung xleh terjah , hahahak

    ReplyDelete
  10. ewah ewah 50tahun katanya..hehe..muka jer garang bila dah kenal pijak semut pun tak mati kak ina..hehe..thanks bro atas huraian,akan ku "improve" sedikit hari lagi..

    ReplyDelete
  11. eyriqazz, komenlah apa2 yang patut tau. so senang nanti coz dah tau mane yg ok or mane yg tak

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails